Trepitjant Gaudí

Sis-cents cantaires expulsats. Sis-cents. No per interrompre una cerimònia. No per provocar aldarulls. No per destruir res. Per cantar en català, per voler expressar una

Ignorar el mal no el fa desaparèixer

Durant milers d’anys, la mort, la malaltia, la pobresa i el sofriment han format part de la vida quotidiana. No eren experiències agradables, però eren

El talent dels joves

Em fa molta satisfacció penjar aquesta notícia perquè una de les components d’aquest equip de joves científics és molt propera a mi.  El seu

Converses amb joves d’avui

Fa uns dies vaig tenir el gust de xerrar amb un parell de joves de vint-i-quatre anys sobre temes socials i actuals. Vaig tenir el

La culpa la té la mandra

Hi ha una força silenciosa que condiciona moltes de les nostres decisions quotidianes, i que sovint no li donem la importància que mereix: la mandra.

Generacions perdudes?

Fa temps que sentim dir que estem criant generacions fràgils, poc resilients i desconnectades de la responsabilitat col·lectiva. Se les etiqueta com a “generacions de

Paral·lelisme de «Rebel·lió a la Granja» (G. Orwell)

Rebel·lió a la granja és una faula política que retrata la degeneració d’una revolució emancipadora en un règim autoritari, pensada inicialment en la Unió Soviètica,

Fem fora el senyor Illa

Per fals, per mentider, per no complir res del que va prometre. Quan el president Illa acusa els catalans de “queixar-se constantment”, no només comet

La ICE espanyola: l’1-O

Gossos amb placa El comportament de la ICE als Estats Units no transmet autoritat ni seguretat. Transmet por. Recorda més el d’animals ensinistrats per atacar

De la mediocritat a la mitjania

Vull diferenciar entre mediocritat i mitjania. Primer anem pels fantasmes mediocres que estan creixent exponencialment. Perquè els fantasmes existeixen. Són impostors que es mantenen per

Si no fos pels catalans, ja seríem independents

Aquesta frase l’he escoltada avui mentre xerrava amb un company: «si no fos pels catalans, ja seríem independents.» No perquè el país no tingui prou

Jo us culpo, líders del procés

Ens desfan el país als nassos i ho acceptem en silenci. El que està passant a Catalunya no és només indignant. Fa fàstic. I no només

Marejant la perdiu amb els pressupostos un any més

Si no heu sentit en Xavier Sala i Martín, escolteu-lo a aquest l’àudio: RESUM: Madrid ens ofereix el mateix espectacle de cada any: un nou

El missatge de Xavier Sala Martín

Si no us ha arribat el vídeo de Xavier Sala Martín, aquí us deixo l’enllaç: View this post on Instagram Utilitza la metàfora de la

La llengua que es mor per cansament

Assabentar-me que en un centre de Batxillerat Internacional, on les classes es fan en català i en anglès, el treball d’investigació no es presenta ni

1 2 3